Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 10 oktober 2017

Ishockey på nära håll igen!

Ikväll har jag gjort något som jag önskar att jag kunde göra MYCKET mer! Jag har varit på en ishockey-match igen!!! Jag har inte haft råd att gå ishockey det senaste åren, men när CHL-biljetterna (champions hockey league) var billigare så kände jag att jag måste bara passa på! Tack och lov ville min systerdotter Linnea göra mig sällskap; är inte så jättepigg på att vara hemifrån på kvällarna på egen hand. Dessutom hade vi turen nog att få skjuts till och från arenan av mamma och syrran:)

Linnea passar på att mysa lite med Solstrålen medan vi väntade på
att mamma skulle komma och hämta oss.

Brynästigern var på plats på arenan som vanligt och vi var
på plats tidigt för att kunna titta på uppvärmningen.
Man vill ju liksom få så mycket för pengarna som möjligt!

Dags för match!!!

Jag visste var jag ville sitta och lyckades få tag på bra platser åt oss. Tyvärr var det
inte så många som kom och tittade på matchen som man kan se på läktaren.
Bara 1200 åskådare i en arena som tar nästan 8000...

Bland det första som hände när vi kom till arenan var att sportkommentatorn
Niklas Jidhe gick förbi oss i korridorerna... Jag kände först igen rösten - som jag 
har lyssnat på i så många timmar på NHL-studion - och sedan stod jag och gapade
när han gick förbi och fick kämpa mot lusten att springa efter honom och be om en
autograf😃 Snacka om star-struck!!! Dessutom hade han ju sällskap framför kameran
av Rickard Wallin som har varit en av Sveriges bästa spelare och vunnit SM-guld...!
Det var SÅÅ KUL att vara på en live ishockeymatch igen!!! Tyvärr var väl matchen inte den mest sevärda; Brynäs spelade bra i början och tog en ledning med 2-1, men sedan kom München tillbaka och gjorde segermålet (2-3) EN sekund från slutet....! Väldigt snopet. Tack och lov går Brynäs ändå vidare i CHL till slutspelet så har jag tur kanske de biljetterna är billigare också, för jag går GÄÄÄÄRNA på flera matcher!!! Det är verkligen en av de sakerna i livet som jag ÄLSKAR att göra❤.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!