Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 8 mars 2018

Ett fint besök på IKEA...

Idag träffade jag min kompis P och eftersom hon kunde komma ifrån sitt arbete tidigt så fick vi hela 6 trevliga timmar tillsammans😁! Eftersom hon har bil så brukar vi träffas hos mig, så när hon kom gick vi en långpromenad med Solstrålen och Kaxmörten. Det hade börjat snöa ganska mycket när vi gick iväg, så vi fick kämpa på i snöyran. För mig är ju inte det ovanligt eftersom jag alltid måste gå ut med hundarna i alla väder och har kläder som klarar av det, men jag tror att även P tyckte det var skönt att komma ut och röra på sig, trots snön.

Sedan fikade vi hemma hos mig och hundarna fick tugga på tuggben så när vi väl lämnade hundarna hemma var de ganska trötta och nöjda med att ligga och sova ett tag.
Själva åkte vi iväg till köpcentrumet där vi strosade runt ett tag innan det var dags att gå till IKEA där vi skulle deltaga i ett kundevent. Det handlade om en förhandsvisning av en ny tillfällig kollektion som IKEA börjar sälja imorgon som är designad av stylisten Bea Åkerlund . Kollektionen är ganska vågad för att vara IKEA...


...men det fanns vissa guldkorn. Speciellt om man är en ung tjej som gillar lite extrem inredning i svart och vitt...som min systerdotter Linnea.

När vi väl hade satt oss ner tillsammans med de andra deltagarna på förhandsvisningen fick vi en presentation av Bea Åkerlund och av produkterna. Sedan bjöd de på lite snittar och dricka och godis och dessutom så fick vi varsin trevlig Goodiebag som innehöll lite smått och gott (ärligt talat är det ju goodiebagen som är en stor anledning till att vi gillar dessa IKEA event, haha!).

Sedan fick vi en exklusiv visning av de Hollywood-inspirerade produkterna (som inte börjar säljas officiellt förrän imorgon) och fick chans att kika och klämma på sakerna. Som sagt, jag tyckte först att produkterna var ganska extrema - jag är ju inte så mycket för vit- och svartrandigt och illröda läppar - men när vi väl fick se dem i verkligheten så fanns det faktiskt en del fina saker. Beas budskap med kollektionen är 'B who you are' och det är verkligen något som jag anammar i mitt liv nuförtiden så det tilltalades jag av. Dessutom var det många saker som både P och jag kände att tonårstjejer skulle gilla så P köpte lite saker till hennes dotters rum (efter överläggning med dottern på telefonen) och jag passade på att tipsa min systerdotter Linnea om kollektionen. 

Både jag och P konstaterade efteråt att det faktiskt var ett bra kundevent och vi fick ut mer av det än vad någon av oss trodde innan. Att jag dessutom fick umgås med min allra bästa vän (vi har känt och stöttat varandra i ca 30 år) gjorde ju inte dagen sämre😊!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!