Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 16 maj 2018

Min pågående Mandala Madness resa

Söndag den 29 april började jag virka på min underbara Mandala Madness (designer Helen Shrimpton från https://crystalsandcrochet.com/ ).

Redan från början tyckte jag det var ett jättekul projekt och det känns som om jag har flugit fram med det här projektet. Det dröjde inte länge förrän jag hade kommit så här långt...


...men sedan började det gå lite långsammare att virka varven eftersom den börjar bli så stor. Å andra sidan så har jag virkat väldigt mycket eftersom jag också har tittat väldigt mycket på ishockey den här månaden.

Nu när jag har kommit hem igen från min Stockholmsutflykt så blev jag sugen på att återigen dokumentera hur stor min mandala-filt har blivit och så här underbar ser den ut nu...


Det är så himla kul att virka på den här eftersom det är så mycket olika virksätt och virkmönster, och varje varv bjuder på något nytt så det är omväxlande och aldrig tråkigt.

Det har varit några knöliga delar nu på slutet vilket nog beror på att Helen Shrimpton vill utmana vi som virkar den mer och mer allt eftersom. Dels har det varit de här lila varven på svart botten som är i mitten på detta kort...


Sedan har det varit den här gröna och lila kanten till vänster på detta kort som också krävde en hel del koncentration och räknande mm...


Filten mäter på detta foto drygt 140 cm i diameter och jag bad Solstrålen vara med på kortet för att ni skulle få en känsla för hur stor filten var när jag tog detta kort.


Nu har jag virkat några varv till vilket innebär att jag just nu är på varv 76 av 111 och jag är superstolt över vad jag har virkat hittills. OCH att jag har virkat efter ett engelskt mönster. 

OCH ATT JAG HAR FÄST SÅ GOTT SOM ALLA TRÅDAR HITTILLS!!!

Det här är nog bland det roligaste jag har virkat någon gång och det ska bli superkul att göra klart den här filten. Dock är jag inte helt säker på om jag kommer att virka alla 111 varv, eftersom filten kanske kommer att bli för stor då, men vi får se hur det går... Det blir ett trevligt problem.


Som ni ser så är jag inte den enda som har njutit av min Mandala Madness-resa; jag har redan fått diskutera med Kaxmörten om vem som egentligen äger den här filten...😊

Annie

1 kommentar:

  1. Mest imponerande är nog ändå att du fäst alla trådar! Den blir jättefin och ser ut att vara kul att virka!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!