Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 1 maj 2018

Valborg

Jag hade inga planer alls för idag förutom att gömma oss inomhus. Ingen av oss här gillar Valborg eftersom både Kaxmörten och Alfahanen är rädd för smällare och jag avskyr folk som är fulla och alkoholpåverkade....

Framåt eftermiddagen ringde dock syrran och undrade om jag och hundarna ville komma över till dem och äta middag och titta på film? Eftersom skjutsning ingick i erbjudandet så tackade vi ja. Innan vi blev hämtade bakade jag kladdkaka och sockerkaka som bidrag till kvällsfikat hos syrran.

Väl hos syrran åt vi tacos och sedan spelade vi lite Kinect (bowling mm) innan vi  tittade på filmen National Treasures med Nicholas Page.

Det blev en trevlig kväll och jag är glad att syrran frågade om vi ville hänga med dem istället för i min egna soffa😊. Jag är verkligen tacksam över att jag har en fin familj som jag tycker om att umgås med och som alltid finns där för att fira högtider med. Annars skulle jag ju sitta här själv (förutom hundarna förstås)...
Vi kanske inte har världens partaj när vi umgås i min familj, och vi är ALLTID samma lilla gäng, men det är människor som jag älskar och tycker om och som jag är bekväm med och det är det viktigaste.
Efter att ha levt i England på egen hand i många år så är det VERKLIGEN något jag uppskattar med hela mitt hjärta❤.

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!